Sorg, Problem i vardag?

Varför känns det ibland som man bär hela världen på sina axlar och minsta lilla grej får en att bryta ihop totalt?
Jag vet till en stor del vad det är som får mig att må som jag gör ibland, men ofta så kan jag inte förklara..
Det kan vara så illa att jag bara råkar måla lite mascara utanför på morgonen så blir jag rasande och sen faller i tårar.. Jag tycker synd om personerna i min omgivning ibland för hur jag är dom dagarna, dom fattar ju inte vad som är felet.. och inte jag heller alltid..
Men jag menar, kan man sakna en människa så grymt mycket att man inte klarar av vardagen, fast att de va 4 år sen? Jag orkar inte med den smärtan mer, jag vet inte hur jag ska handskas med den.
Folk tycker säkert att jag sitter hemma nu och tycker synd om mig själv för vem har inte förlorat någon?
Men så är det inte , jag bara försöker få svar på hur fan man handskas med sorgen? Den kommer aldrig ta slut.. eller hur ? Face it.. typ..
Idag va en bra dag tills jag & Magnus kom hem.. Då blev de ett snesteg och allt rasade, gick ut och rökte.. försökte lugna ner mig själv , men utan någon större framgång.. In igen, städa och nu sitter jag här.. Vi har inte ens sagt god natt ännu, men han sover.
Kan någon ge mig tips, hur handskas man med denna sorg, och hur gör man så att den inte går ut över alla andra!?

Pusspuss
Emma Ericson ♥

Kommentarer
Postat av: Johanna

Du kan alltid snacka med mig! <3

2010-02-01 @ 15:45:04
URL: http://dangerforstrangers.blogg.se/
Postat av: simon

inte ska du vara ledsen emma :( livet går inte alltid som man vill :/ men man måste leva med det :( tyvärr men det kommer säker lösa sig :) jag är din kompis även om du är arg o ledsen :) hehe men vi får hitta på något du o mange och jag o linda :) kommer du på ett sätt att ta bort allt det jobbiga så hör av dig :) hehe

2010-02-01 @ 17:34:09
URL: http://timons.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0